Känslor?

Det händer mycket. På en gång. Nu har det väl lugnat ner sig hoppas jag.

 Alla människor felar, gör misstag. Så är det, lev med det. Ingen är perfekt!

Vi lever bara en gång och då tycker jag att vi ska finnas för oss själva och för alla andra. Alla ska ha chansen att leva ett så bra liv som möjligt och ibland får man bara lägga saker bakom sig, fast det känns så otroligt illa i själen när man fått hårda (och onödiga) ord från vänner. Man ger dem ändå en chans, förlåt är ändå bara ett ord, ett ord som jag kan leva utan, för att jag inte värd att få vara ledsen, inte värd att få ett förlåt, inte ens ett förlåt utan mening bakom. Okej, jag kan inte göra något åt det. Lev vidare!

Att sedan göra ett misstag. Som man ber om ursäkt för. Personen verkar ändå kunna motta det. Bra! Inget illa menat mot dig. Det är starkt att kunna lägga saker bakom sig!

Men den personen det inte är ett dugg synd om egentligen. Ursäkta! Beter sig så omoget. Det var inga ord mot dig, men du tolkar om, ser små saker som kanske ja, hon kanske gjorde sådär och gör dig själv till ett offer. Jag tror aldrig du kommer läsa detta, kanske inte ens förstår att det är dig som det handlar om. Du ser och hör det du vill för att det är dig som det ska vara synd om. Du verkar tycka hämnd är bra, man får skylla sig själv. Men vem har rätt att göra någon illa? Hur kan det som är fel att göra mot dig vara rätt att göra mot någon annan? Man får skylla sig själv. Det var ni som börja och ni förtjänar dubbel smärta trots era försök så var vår inte vänskap något värd, men ni var jävligt bra att ha när jag var ensam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0